Rehabilitacja

• Rehabilitacja bólu kręgosłupa
    Ból kręgosłupa to choroba cywilizacyjna. Dotyczy obszaru całego kręgosłupa od szyi aż do kości ogonowej. Najczęściej dotyczy lędźwiowego odcinka kręgosłupa, karku i szyi. Ból ten może uniemożliwiać wyprostowanie się i może też być odczuwany w wyprostowanej pozycji. Aby skutecznie z nim walczyć niezbędne jest znalezienie jego przyczyny. Fizjoterapeuci dysponują gotowymi sposobami diagnostyki kręgosłupa, pozwalającymi określić jaka forma terapii będzie skuteczna.
  • Rehabilitacja po urazach
    Zwichnięcie, stłuczenie, naciągnięcie – nawet pozornie błahe urazy potrafią wywoływać nieprzyjemne i długotrwały efekt bólowy lub poczucie dyskomfortu czy ograniczenie ruchomości. Profesjonalnie prowadzona, indywidualnie dobrana rehabilitacja pozwala szybko i skutecznie przywrócić utraconą funkcję.
  • Rehabilitacja pooperacyjna
    Każdy zabieg operacyjny to poważna ingerencja w nasz organizm. Uszkodzenie tkanek czy długotrwałe unieruchomienie mogą powodować zaburzenia z którymi pacjent nie ma możliwości radzić sobie samodzielnie. Celem rehabilitacji pooperacyjnej jest powrót do pełnej sprawności fizycznej społecznej i zawodowej. Jej zadaniem jest odbudowanie siły i masy mięśniowej, zniesienie bólu i ograniczeń ruchowych, zwiększenie elastyczności tkanek raz likwidacja obrzęków.
  • Rehabilitacja blizn
    Blizna jest następstwem uszkodzenia tkanek skóry, np. przecięcia lub oparzenia. Blizny z czasem bledną i zanikają, jednak samoczynnie zmianie nie ulega ich wewnętrzna struktura. Blizna może „przyrastać” do tkanek podskórnych ograniczając ruchomość i wywołując ból. Sposobem na radzenie sobie w takich przypadkach jest fizjoterapia. Odpowiednio prowadzone zabiegi pozwalają uplastycznić tkanki, uwolnić zrosty i przywracają utraconą ruchomość.
  • Rehabilitacja neurologiczna po udarach
    Rehabilitacja o udarach, operacjach neurologicznych, uszkodzeniach ośrodkowego układu nerwowego to wyzwanie dla pacjenta i terapeuty. Najważniejszym elementem tego typu terapii jest umiejętne postawienie celów rehabilitacji, a potem konsekwentne do nich dążenie. Najczęściej rehabilitacja neurologiczna zajmuje dużo czasu, ale ciężka praca owocuje doskonałymi efektami.
  • Masaż
    Masaż zaliczamy do najbardziej naturalnych form terapii. Polega na wykonywaniu  określonych ruchów i uciśnięć tkanek w określonym tempie i z odpowiednią siłą zgodnie z przebiegiem mięśni, tkanek, naczyń krwionośnych i limfatycznych. Może być stosowany jako jedna z form terapii w celu rozluźnienia tkanek lub relaksacyjnie.